Hier zijn we trots op
Wij zijn trots op onze school. Op het professionele en warme team dat we hebben, op de goede sfeer in de school en op onze kwaliteit.

Hier voel je je thuis
Dit is het motto van onze school en dat maken we ook waar. Van zowel ouders als leerlingen, nieuwe collega's en studenten krijgen we heel vaak terug dat onze school als een warm bad voelt. Wij zijn daar natuurlijk erg blij mee. Wat we precies doen? Veel structuur, veel samen, leuke dingen doen, afwisseling en betekenisvol onderwijs.

Samen vieren
We vinden het waardevol om samen te vieren. Dit past bij onze katholieke identiteit. Je ziet dit terug in de kerstviering of de viering met Pasen. Vaak steken we dan ook de schoolkaars aan, die elke SKOR-school heeft. Maar er is meer te vieren. We vinden het ook belangrijk om het samen te vieren als de mediatoren hun diploma hebben behaald of als de Gouden Opsteker wordt uitgereikt. We accepteren en respecteren daarbij dat we allemaal anders zijn.

Vreedzame school

Samen zorgen we voor we een veilige sfeer. Met behulp van de methode Vreedzaam en ons eigen voorbeeldgedrag, leren we kinderen hun sociale vaardigheden te ontwikkelen. Er is ruimte om fouten te maken en de kinderen leren dat ze een positieve invloed kunnen hebben op wat er om hen heen gebeurt. We leren kinderen om bij conflicten te zoeken naar een win-win oplossing om zo te voorkomen dat er een ruzie ontstaat. Deze aanpak is de basis van ons anti-pestbeleid.