ov, mr en gmr
Oudervereniging (OV)
Alle ouders van leerlingen van de Stefanus zijn automatisch lid van de oudervereniging (OV). De OV helpt het team door (samen met hen) allerlei activiteiten te organiseren. U kunt hierbij denken, aan Sinterklaas, de vastenactie, de Kinderboekenweek of de sportdag.

De OV bestaat momenteel uit negen leden. Acht ouders en één teamlid als adviseur. Daarnaast hebben we nog één vaste hulpouder. Het e-mailadres van de oudervereniging is ovstefanus@skor-scholen.nl.Onze oudervereniging is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Kvk-nummer: 67886132. Hieronder leest u wie er in onze OV zitten.

Annette van der Ziel-Zeldenrust (secretaris en voorzitter)
Bart van de Camp (penningmeester)

Leden
Gineke van Eck
Marijke Lonken
Lesley Adams
Kim Claassen
Eva Bruggeman

Ondersteunende ouder
Ted Willemsen

Adviserend teamlid
Gerrie van Nistelrooij

Medezeggenschapsraad (MR)
Inspraak van ouders en leraren is een wettelijk recht. Binnen onze school is er dan ook een medezeggenschapsraad (MR). De MR heeft een oudergeleding en een personeelsgeleding.

De MR heeft vaak een adviserende, maar ook regelmatig een beslissende rol bij beleidszaken. Bij hun besluiten houdt de MR rekening met de belangen van leerlingen, ouders en leerkrachten.

De vergaderingen van de MR zijn in principe openbaar voor betrokkenen van onze school. Soms kan de MR besluiten dat een deel van de agenda in besloten kring besproken wordt.
De MR heeft de plicht om haar agenda’s en notulen openbaar te maken. U kunt deze altijd opvragen. Daarnaast heeft de MR een plicht tot geheimhouding over alle vertrouwelijke verstrekte gegevens en informatie. Hieronder leest u wie er in onze MR zitten.

Oudergeleding
Danielle van Dam
Cindy van den Berg
Jeroen Roufs

Personeels geleding
Ine van Middelkoop (voorzitter en secretaris)
Josien Versteeg (voorzitter en secretaris)
Toni van Dinter

U kunt de MR mailen op dit e-mailadres: mr@stefanusschool.nl.

Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad SKOR (GMR)
Voor alle scholen samen is er een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). Deze houdt zich bezig met zaken die alle scholen aangaan. De GMR heeft instemmings- en adviesbevoegdheid op een groot aantal beleidsonderdelen, zoals onderwijskundige doelstellingen, meerjarenplannen, financieel beleid, huisvesting, ICT en personeelsbeleid. De GMR heeft ook initiatiefrecht en daarmee de mogelijkheid om zelf beleidspunten in te brengen bij het bevoegd gezag op SKOR-niveau. De GMR bestaat uit tien leden: de helft ouders en de andere helft personeelsleden.

De GMR heeft als doel zoveel mogelijk bij het ontstaan van beleid betrokken te zijn en niet pas als het is uitgewerkt. De GMR-leden hebben daarom regelmatig contact met de bovenschoolse beleidsgroepen. In die beleidsgroepen werken (onder andere) directeuren en bestuursleden aan de gestelde doelen en de uitvoering van beleid. De GMR heeft uiteraard nauw contact met de scholen. Alle GMR-leden zijn contactpersonen voor één school binnen SKOR, zodat inbreng van alle scholen geborgd is.

De gmr is bereikbaar via gmr@skor-scholen.nl